Antwoorden op veel gestelde vragen;
Waarom wil de Veldkeuken toewerken naar uitsluitend pinbetalingen?
Voor de veiligheid van onze medewerkers en onze gasten willen wij geen cash in huis hebben.
Mag ik roken of vapen op jullie terras?
“Nee, ons terras is rookvrij. Zo kan iedereen genieten van de geuren en smaken op het bord. Je kunt natuurlijk een klein ommetje maken als je ongezellig dreigt te worden.”
Mag ik op mijn laptop werken in het restaurant?
”Nee, wij houden het restaurant en terras graag laptopvrij en vergadervrij. Zo blijft het voor al onze gasten een fijne plek om er even uit te zijn.”
Mijn moeder/vriend/ …. is slecht ter been. Kan ik deze afzetten voor de deur?
“Jazeker, je kunt stapvoets doorrijden over de brug en de auto na het uitstappen gelijk terugzetten op de parkeerplaats voor aan de oprijlaan. Vanaf daar is het 5 minuutjes lopen. Let op, er wordt streng gehandhaafd!“
Mooi, dan kan ik zeker ook doorrijden om een bestelling in de winkel op te halen? “Nee, dat mag dan weer niet. Er wordt hiervoor bekeurd! Grote bestellingen kun je het beste ophalen bij onze bakkerij op de Rhijnauwenselaan 5a. (zie contactpagina)”
Is de Veldkeuken rolstoeltoegankelijk? “Het grootste deel van het restaurant is rolstoeltoegankelijk en er is een mindervalidentoilet. De zaalruimtes boven zijn alleen via een trap bereikbaar.”
Hoe kan ik reserveren?
“Je kunt online reserveren t/m 6 personen op de tijden die het reserveringsprogramma aangeeft. Voor groepen van 7-20 personen kun je een aanvraag e-mailen.”
Is het nodig om te reserveren?
“Nee, je mag altijd gewoon langskomen. Wij houden voor wandelaars altijd tafels beschikbaar voor de zoete inval. Voor diner en voor groepen van 7-20 p is het handig om te reserveren. Reserveringen maak je altijd voor binnen. Bij aankomst mag je alsnog naar buiten verplaatsen als er een geschikt plekje vrij is. In de ochtend en avond is dit meestal geen probleem.”
Kan ik jullie locatie huren voor een feestje/bruiloft /reünie / receptie?
“Helaas, wij zijn niet beschikbaar voor grote groepen of als feestlocatie.
Ook niet op maandag?
“klopt, op maandag blijft de Veldkeuken dicht, ook voor groepen. Zelfs de toiletten zijn dan niet toegankelijk.
Kan ik een plek op het terras reserveren?
“Op het terras is iedereen welkom op de bonnefooi. je reserveert dus voor binnen. Voor het diner kun je bij mooi weer meestal alsnog op het terras gaan zitten.”
Mag ik buiten gaan zitten als het mooi weer is?
“Ja dat kan als er bij aankomst nog een passend plekje beschikbaar is. Wij geven de tafel binnen dan weg aan iemand anders.”
Ik zie maar 1 tijd staan bij de beschikbaarheid, kan ik niet op een andere tijd reserveren?
“Helaas, de tijd die zichtbaar is, is de enige nog beschikbare tijd voor jouw gezelschap. Op andere tijden is er geen ruimte voor reserveringen meer. Maar als je op de bonnefooi komt kan er soms toch ineens een plekje vrij komen!”
Ik krijg de melding “Er is helaas geen beschikbaarheid meer voor deze dag om te reserveren”, wat betekent dit?
“Dit betekent dat er geen ruimte meer is voor reserveringen, en dat we alleen nog werken op volgorde van binnenkomst voor de tafels die vrij zijn. Wij houden tijdens de lunch altijd ruimte vrij voor passanten. Voor diner staan alle tafels open voor reserveringen en betekent ‘geen beschikbaarheid’ dat er echt geen plek meer is”
Waarom kan ik in het weekend niet reserveren in de middag?
“In het weekend is het druk op het landgoed. We willen een plek zijn waar je als wandelaar altijd spontaan binnen kunt lopen. Door gasten te ontvangen op volgorde van binnenkomst kunnen we de meeste mensen blij maken. Bij drukte moet je soms even wachten.
Kunnen jullie hier een uitzondering op maken? (want mijn oma komt / wij komen van ver / ik ben jarig /….)
Helaas, wij maken hierop geen uitzonderingen 🙂 Wij adviseren je te reserveren voor een feestelijk ontbijt met een aanvangstijd tussen 9.30 – 10.00 uur of voor het Oogsttafeldiner op zaterdagavond.
Ik wil langskomen voor een high tea in het weekend, kan dat?
“Ja, een High Tea staat bij ons als keuze op de menukaart en kun je de hele week door bestellen (maar wij noemen het De Proeverij). Reserveren is niet nodig. (in het weekend is reserveren in de middag niet mogelijk)”
Er komt een kindje mee, hebben jullie een kinderstoel?
“Zeker, geef bij je reservering in de opmerkingen aan als je een kinderstoel nodig hebt.”
Mag de hond mee in het restaurant?
“Een brave hond is welkom! Geef hem een plekje onder de tafel zodat we niet over hem struikelen. De regels zijn: de hond blijft aangelijnd en met 4 poten op de grond (dus niet op de bank/stoel of Veldkeukendekentje) Geen honden bij de keuken, de kinderhoek of in de winkel. Geen honden die nat zijn of stinken.”
Kan ik een zaalruimte huren?
“Zeker, wij verhuren zaalruimtes voor groepen van 6 tot 24 personen die een bosdag, workshop, vergadering of teamdag hebben. Kijk in het menu bij Vergaderen” Op maandag zijn we gesloten.
Kan ik voor vandaag brood apart laten leggen in de winkel? Dan kom ik het straks ophalen!
“Helaas, we leggen op de dag zelf geen brood meer apart. Vaak staan er mensen in de rij in de winkel die hun favoriete brood weggekaapt zien worden via een telefoontje. Je kunt wel vooraf bestellen in onze webshop, doe dit bijtijds, want desembrood maken kost tijd!”
Zo fijn, dat toiletgebouwtje op jullie terras, openbaar toch?!
Dat zou je denken. Vanwege de rijksmonumentale status van het koetshuis konden er geen toiletten voor de restaurantgasten in het gebouw gemaakt worden. Die moesten dus buiten komen (net zoals vroeger). De toiletvoorziening is krap voldoende bij een vol restaurant. Bij drukte op het landgoed raken onze toiletten overbelast en zullen we voorrang geven aan onze eigen bezoekers.
Dan kunnen we bij het naastgelegen Landhuis naar het toilet, een museum toch?
Ook in het landhuis is er geen goede toiletvoorziening. Wij hopen dat de gemeente Utrecht als eigenaar van het landgoed een toiletvoorziening voor de vele bezoekers van Amelisweerd en Rhijnauwen realiseert.